נשמח להיות בקשר!

    צור קשר
    דפיברילטור חצי אוטומט
    דף הבית דפיברילטור חצי אוטומט

    דפיברילטור חצי אוטומט

    דפיברילטור חצי אוטומטי הוא למעשה הדפיברילטור המוכר לנו ביותר והנפוץ ביותר מפני שזהו אותו הדפיברילטור שאפשר למצוא בכל אמבולנס של מגן דוד אדום. דפיברילטור הוא מכשיר שיוצר תהליך של דפיברליזציה שהמטרה שלו היא לתת שוק חשמלי ללב שהפסיק לפעום או ללב שלא עובד באופן סדיר ועל ידי כך להחזיר אותו לפעולות סדירות ולחיים בכלל, למעשה היום, זהו המכשיר היחידי שיכול להציל לנו את החיים במצבים של דום והתקפת לב.

    את המכשיר מחברים אל החולה על ידי הצמדת שתי אלקטרודות גדולות אל בית החזה כמו שתמיד רואים בסרטים ובסדרות של בתי החולים. כל ההמצאה הזאת היא התפתחות של המאה שנים האחרונות ורק ב 50 שנה האחרונות יש לנו את המכשירים המתקדמים יותר שאחד מהם הוא דפיברילטור חצי אוטומטי.

    מה מאפיין את הדפיברילטור החצי אוטומטי?

    למכשיר דפיברילטור חצי אוטומטי כמה תכונות שמבדילות אותו מהדפיברילטורים האחרים והם:

    • תכונה ראשונה – מכשיר דפיברילטור חיצוני מאוד דומה במראה שלו לדפיברילטור האוטומטי כאשר ההבדל המרכזי ביותר ביניהם הוא שלמכשיר החצי אוטומטי דרוש ידע רפואי מסויים ורקע מסויים בתחום, זאת אומרת נדרשת גם שיקול דעת מקצועית בעת השימוש בו ולכן הפרמדיקים של מגן דוד אדום למשל עוברים לקראתו הכשרה מיוחדץ. הדבר בא לידי ביטוי כאשר במכשיר החצי אוטומטי הנתונים מוצגים אל המשתמש אבל הוא זה שמעבד את הנתונים ומחליט כמה אנרגיה לשלוח אל החולה. במכשיר האוטומטי לעומתו המכשיר הוא זה שיחליט כמה אנרגיה לשלוח אל המטופל.
    • תכונה שנייה – מהירות. המהירות של מכשיר דפיברילטור חצי אוטומטי גבוהה בהרבה מהמהירות של המכשיר האוטומטי. מהירות זו יכולה להציל חיים והיא כל ההבדל ביניהם לבין המוות.
    • תכונה שלישית – יש היום דפיברילטורים חצי אוטומטיים אשר יש להם פקודות קוליות שמכווינות את המתפעל שלב שלב ועוזרות למפעיל בהמון עיבודי נתונים ומהלכי הפעולות.

    למי מתאים מכשיר דפיברילטור חצי אוטומטי?

    מכשיר דפיברילטור חצי אוטומטי מתאים בעיקר לקליניקיות פרטיות, מתאים לאמבולנסים וחברות שמגישות עזרה ראשונה מקצועית, מתאים לכל מני חובשים מוסמכים, ובעיקר למי שמוכשר להשתמש במכשיר זה. היום יש חוק המחייב מקומות להחזיק במכשיר הדפיברילטור אבל הכוונה למכשיר האוטומטי והוא מוצב היום בכל קניון, מטוס, מוסדות ציבוריים וכן הלאה על מנת שאם אדם ילקה בליבו גורם הזמן הוא לא זה שיכריע אותו.

    מחיר המכשירים הללו יכול הגיע לאלפי דולרים וככל שנעלה במחיר בדרך כלל נקבל יותר תכונות שהמכשיר מכיל, כמו צפעול קולי, כמו תצוגה גדולה יותר, כמו בדיקת תקינות איכותית שיודעת לבדוק את המכשיר כדי שיהיה תקין ומוכן לרגע האמת וכן הלאה.

    תמיד עדיף שגורם מוסמך יבצע את הפעולות האלו אבל בהיעדר גורם מוסמך או צוות רפואי והיה ונתקלתם באדם שלקה בליבו חפשו את הדפיברילטור הקרוב ביותר אליכם ונסו להחיות אותו. גורם הזמן הוא משמעותי ואין טעם לחכות לצוותים הרפואיים במקרים שכאלה.