דף הבית קורס עזרה ראשונה

קורס עזרה ראשונה

חשיבות קורס עזרה ראשונה

חשוב לדעת כי קורסי עזרה ראשונה המוצעים על ידי חברת שניר אבטחה ורפואה, לא מיועדים רק לאנשי מקצוע כמו חובשים או נהגי אמבולנס, אלא גם חשובים לכל אדם ואזרח שכן הם מאפשרים להציל חיים ברגעים קריטיים שבהם כל שנייה חשובה. מעבר לכך, תוכלו לממש את חובתכם כאזרחים ולהגיש סיוע במידת הצורך לנזקקים באירועים לא צפויים ופתאומיים, בין אם מתאונות, פיגועי טרור או עקב מצב בריאותי.

חובה אזרחית להגשת עזרה ראשונה

על פי החוק במדינת ישראל חלה חובה על כל אדם להגיש עזרה ראשונה לאדם אחר שבמצוקה. זאת עקב מאורע פתאומי ועבור כל נפש נזקקת הנמצאת בסכנת חיים מיידית ובסכנה לשלמות בריאותה וגופה. את העזרה חשוב להגישה במידה ויש לאדם כלים ויכולות לכך, מבלי לסכן את חייו את חיי אחרים. חובה זו שבחוק מבוססת על ההכרה המוסרית שבהגשת עזרה לאחר גם אם הוא לא גרם או לא היה אחראי למצבו. הפיכת גישה מוסרית זו לחובה משפטית מעידה ומעצבת למעשה את החברה בה אנו חיים ומגדילה בה את תחושת המחויבות והאכפתיות לזולת והערבות ההדדית. יתרה מכך, אי הגשת עזרה לנזקק נחשבת בארץ כעברה פלילית שדינה יכול להסתכם בקנס ואף במאסר של עד שישה חודשים.

חובה מוסרית להגשת עזרה

מעבר לחובה החוקית, הגשת עזרה ראשונה הינה קודם כל חובה מוסרית שמקורה במסורת ובהלכה היהודית, הדוגלת שאין לעמוד על דם רעך. כלומר אין לעמוד מנגד ללא מעש ברגע שאדם אחר נמצא במצוקה וסכנת חיים. גישה זו מהווה גם במעשה חלק מההווי בארץ שכן אנשים רבים חפצים לעזור לאחר בעת צרה ומצוקה.

כלים להגשת עזרה ברגעי סכנת חיים

למרות החובה המוסרית והחוקית, פעמים רבות אין לנו את הכלים להעניק עזרה בעת הצורך, ולא אחת אנשים מוצאים עצמם מצטערים שלא יכלו לעזור יותר בהצלת חיי אדם, בייחוד כשמדובר באנשים קרובים או מוכרים. יחד עם זאת, ניתן בהחלט למנוע מצבים כאלו ולהעלות את יכולתכם לסייע ברגעי מצוקה, באמצעות לימודי קורס עזרה ראשונה בסיסי או מורחב. הקורס יעניק לכם כלים לסייע לנזקקים בין אם מדובר בילד שלכם או בבן הזוג, באנשים שאתם אחראים עליהם או בכל אדם, מצב ומקרה אחר העלול לקרות בחיים.

הרשמה לקורס עזרה ראשונה

להרשמה לקורס עזרה ראשונה, לקבלת מידע נוסף וייעוץ מקצועי בנושא, השאירו פרטיכם באתר שלנו או צרו קשר עם שניר אבטחה ורפואה בטלפון 08-6754777 או בדוא"ל office@snr.org.il.