דף הבית אם יהיה לכם תיק עזרה ראשונה רק תרוויחו

אם יהיה לכם תיק עזרה ראשונה רק תרוויחו

חיינו מורכבים מאירועים רבים ומגוונים, למעשה כל דבר הינו בגדר אירוע בין אם זו חתונה או שאנו מוצאים את עצמינו חבולים עקב נפילה. למגוון האירועים השונים יש חלוקה די ברורה אירועים שלא מפריעים לחיינו ואירועים שיכולים למנוע מאיתנו המשך מהלך חיים תקין אלו הם האירועים שממש לא נרצה להיתקל בהם אולם לצערנו אנו פוגשים בהם כמעט מידי יום.

חבלות ופציעות, תאונות ומחלות הם כלולים בקבוצת האירועים שעלולים למנוע מאיתנו "להמשיך הלאה" לא אחת קורה שאנו נחבלים או רואים אדם אחר שמועד ונופל, אולי אפילו שיש לו התקף לב או שאנו עדים לתאונה. מקרים אלו יכולים להתפתח לאחד משני כיוונים: חיים או מוות, כן! עד כמה שזה נשמע קיצוני. אם יהיה ביכולתנו לתת מענה בשעת חירום במקרים אלו הרי שיש בידינו להפוך מצב חירום על פיו ולגרום לאותו פגוע להמשיך הלאה. על מנת שנוכל לעשות כן יש כמה דרכים, הראשון והמומלץ ביותר הוא לעבור קורס עזרה ראשונה לפחות את הבסיסי שביניהם ובכך לרכוש ידע למתן פתרונות בחירום. הדבר הבא הוא תיק עזרה ראשונה. אם יש בידינו או בקרבתינו תיק עזרה ראשונה הרי שלפחות 50 אחוז מהפתרון קיים אצלנו.

 

השימושיות בתיק עזרה ראשונה

לתיק עזרה ראשונה יש ייעוד אחד בלבד, לתת מענה בעת הצורך, כלומר בעת חירום בלבד, אין הכוונה בהחזקת תיק עזרה ראשונה שיהיה בידכם אפשרות לשים פלסטר על שריטה, ממש לא  לכך הכוונה. לצערנו אנו יכולים בכול רגע נתון לפגוש באדם חולה, פצוע או חבול ולו רק אם היה בידינו תיק עזרה ראשונה וידע להשתמש בו הרי שנוכל לתת מענה לאותו פצוע. דוגמאות לשימושיות של תיק עזרה ראשונה נוכל למצוא כמעט בכול מקום, במסעדה, בכביש אפילו במהלך טיול. החשיבות להימצאות תיק שמכיל ציוד, אביזרים ותרופות הינו ראשון במעלה. סך התכולה מאפשרת לכם לתת מענה לפגוע עם שטף דם, חבלות, שריטות, כאבים. מומלץ להיות בעלי ידע בסיסי במתן עזרה ראשונה על מנת שהטיפול יהיה יעיל אך יחד עם זאת פגיעות מסוימות לא מחייבות ידע ראשוני לטיפול בהם, מיתר לציין כי פגיע ה נחשבת גם כאב ראש, כאב בטן או קלקול קיבה.

 

מה בעצם יש בתיק עזרה ראשונה?

יש כמה סוגים של תיק עזרה ראשונה שנבדלים ביניהם בתכולה כאשר תכולת הבסיס אחידה לכולם. ראשית אמצעי החבישה שביניהם נמצא פדים סטריליים, תחבושות בד, תחבושות אלסטיות ותחבושות לקיבוע. מבין המשחות נוכל למצוא משחות לחיטוי פצעים, נוגדי אלרגיה, וזלין, פולידין. בין הכדורים נוכל למצוא כדורים לכאבי ראש, נוגדי בחילות ונגד כאבים. יש בנוסף ציוד כמו כפפות סטריליות, מספריים, חסם עורקים. חשוב לציין כי תיק עזרה ראשונה מכיל לרוב ציוד שעליו אחראי זה שעתיד להשתמש בו ולכן ניתן יהיה למצוא בתיקים שונים ציוד שונה בהתאם לרמת הידע של המשתמש. מומלץ לבצע רענון לתיק אחת לתקופה על מנת שהתכולה והציוד יהיו בתוקף.