דף הבית אתם חייבים שיהיה לכם את זה

אתם חייבים שיהיה לכם את זה

לכל אדם חייב שיהיה ידע בסיסי במתן עזרה ראשונה, פשוט אתם חייבים שיהיה לכם את זה! לא אחת הגורם המשמעותי שקובע בין אם פצוע יחיה או יעבור לעולם אחר תלוי אך ורק בכם, אם נקלעתם למצב חירום ואין לכם בסיס של קורס עזרה ראשונה סביר להניח כי חרצתם את גורלו של הפצוע הסיבה היא שרוב האנשים אינם בעלי ידע בהגשת עזרה שכזו.

רק כדי לסבר לכם את האוזן קורס עזרה ראשונה בסיסי אורך כ 4 שעות בלבד!, 4 שעות שמבדילות בין הצלה לחריצת דין. במיוחד בימינו מומלץ לכול אחד לעבור קורס עזרה ראשונה בסיסי על מנת שבעת הצורך תהיה לו האפשרות לתת את העזרה הנדרשת.

מה כלול בקורס עזרה ראשונה בסיסי?

כאמור קורס עזרה ראשונה בסיסי אורך כ 4 שעות וכולל בחובו כלים וידע שיאפשרו לכם לתת מענה בעת הצורך או בשעת חירום. הנושאים הנלמדים בקורס זה כוללים מבוא לחוסר הכרה שבו לומדים את הדרכים להתמודדות עם פצוע חסר הכרה, נלמדים כללי החייאה הבסיסיים במבוגר, חשוב לציין כי החייאת ילד או פעוט שונה, מתבצעים תרגילי החייאה. נושא נוסף הוא זיהוי וטיפול בהשתנקות וחנק, הנושא האחרון הוא כוויות שבו מגדיים את מצב הפצוע ולומדים לתת מענה ראשוני. חשוב לציין כי אין המטרה להחליף את הטיפול המקצועי של הפראמדיק או הרופאים אך בהחלט ליצור מצב שבו אנו ממזערים את הסיכוי להחמרת הנזק או עד כדי מניעת מוות.

למי מיועד קורס עזרה ראשונה?

למעשה אין מגבלת גיל על לימוד קורס עזרה ראשונה, כאשר המטרה העיקרית היא ליצור מצב שבוא כל אדם שיש ביכולתו לתת מענה בשעת חירום, ההגדרה לשעת חירום היא רחבה מאוד וכוללת מצד אחד את פגיעת הרכב או את ההיחנקות בשעת הסעודה. ככל שנהיה ערניים יותר ועם ידע ולו הבסיסי ביותר למתן עזרה ראשונה הרי שאנו יכולים לשנות את המצב וליצור מצב חדש שבו הפצוע מקבל סיכוי גדול יותר להינצל. יש מגוון רחב של קורסי עזרה ראשונה שנבדלים ביניהם באוכלוסיות היעד, לדוגמה קורס שיעבור חשמלאי שונה מקורס שתעבור גננת למרות שהמטרה משותפת, לכל אחד מהקורסים תחומי אחריות וטיפול שונים. הקורס הבסיסי בן 4 שעות נותן מענה בעת חירום כאשר יש כשל ב אחת ממערכות החיים שכוללות את הלב, הריאות והמוח, קורס מתקדם יותר הינו קורס בן 8 שעות שכולל בנוסף לבסיס גם טיפול בתינוקות, בהכשות נחש ושאר פגיעות מבעלי חיים וטיפול בחבלות ראש, מחלת הנפילה – אפילפסיה, סכרת וטיפול בפצעים ושטפי דם.

המאמר נכתב על ידי שוורץ שלומי

כותב מאמר אינו רופא והמידע המובא כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לטיפול רפואי