דף הבית דפיברילטור קטן וחמוד אבל מציל חיים כמו לוחם בקומנדו

דפיברילטור קטן וחמוד אבל מציל חיים כמו לוחם בקומנדו

אל תתנו לחזות שלו להטעות אתכם, דפיברילטור קטן וחמוד יכול לצאת לקרב, להסתער ולהסתכל למוות בפנים ולהגיד לו, עד כאן, היום אנחנו בוחרים לחיות! נשמע כמו תסריט של סרט מלחמה אבל כזהו הדפיברילטור, הוא הלוחם שנלחם בחזית ואינו מפחד גם ממצבים קיצוניים כך שההקבלה נכונה במקרה הזה.

דפיברילטור הוא מכשיר שיוצר דפיבריליזציה שהיא תהליך של שוק חשמלי אל הלב שבאמצעותו ניתן להחזיר לב לפעום שוב, שבאמצעותו ניתן להחזיר לב לפעילות תקינה ושבאמצעותו ניתן להחזיר בן אדם לחיים.

המהירות של השימוש במכשיר מרגע המקרה היא קריטית. ככל שנפעל מהר יותר, באירוע לב או בדום לב, ככל שהמכשיר יהיה יעיל ומהיר יותר, כך הסבירות להציל את הבן אדם שחלה או הותקף, גבוהה יותר לכן אנחנו כן בשניר מוכרים בעיקר את המכשיר היעיל והמהיר ביותר שאפשר לרכוש שהוא דפיברילטור חצי אוטומטי חיצוני.

איזה סוגי דפיברילטור קיימים?

דפיברילטור חיצוני חצי אוטומטי – הדפיברילטור הזה הוא המוכר ביותר לרוב האנשים שכן זהו המכשיר שנמצא בכל אמבולנס של מגן דוד אדום וזהו המכשיר שאותו רואים בדרך כלל בסרטים כאשר הרופא מצמיד 2 אלקטרודות גדולות לחזה המטופל ונותן לו שוק חשמלי. במציאות יש גם אנשים שאינם רופאים אשר יש להם מספיק ניסיון ורקע רפואי כדי להעניק טיפול במכשיר. המכשיר עצמו מעבד ומציג בפנינו נתונים שמספרים על הלב וכמה אנרגיה הוא ממליץ לשלוח אל הלב בחזרה.

דפיברילטור חיצוני אוטומטי – בדומה לאחיו הגדול הדפיברילטור הזה גם חיצוני ונייד וגם הוא בעל יכולות ממוחשבות ואפילו יותר יכולות שכאלה. הוא גם מתחבר אל המטופל באמצעות 2 אלקטרודות שמתחברות אל החזה. גם הוא מציג בפנינו את הפרטים הנדרשים אבל בניגוד לאחיו הוא יכול לצלול ולרדת מתחת פני השטח. דפיברילטור כזה הוא נפוץ מאוד ואך יש חוק שמחייב להציבו בכל מוסד ציבורי, בכל מקום שבו צפיפות האוכלוסיה גדול, אפילו להציב כמה עם השטח גדול. הרעיון הוא שתמיד תהיה עזרה ראשונה שנמצאת בכוננות.

יש כמובן עוד סוגים של דפיברילטורים, כמו כאלה שמשתילים וכמו כאלו שמשתמשים בהם בחדר ניתוחים.

למי נמליץ לרכוש דפיברילטור?

דפיברילטור ירכשו בדרך כלל קליניקות, חברות שמקיימות צוותים של עזרה ראשונה, כל עסק שרוצה להיות מוגן או שמחוייב לרכוש אחד מבחינת החוק, או אנשים פרטיים שהרופא המליץ להם על מכשיר כזה בבית. הדפיברילטורים שאנו רוכשים לבית הם בדרך כלל אלו האוטומטים, כאלו שפשוט דורשים ידע רפואי מוקדם וכל אחד יכול באמצעות כמה הוראות לתפעל את המכשיר. דפיברילטור כזה יודע לאסוף את הנתונים, לעבד אותם ולהחליט כמה אנרגיה חשמלית לשלוח אל המטופל.
הדפיברילטורים שאנו נרכוש לניידות, לקלינקות ולמקומות מסוג זה יהיו החצי אוטומטיים ויהיו אנשים במקום שיהיה להם ידע ראשוני בתפעול המכשיר ונסיון כלשהו בתחום שכן בדפיברילטור החצי אוטומטי המפעיל הוא זה שמחליט כמה אנרגיה לשלוח אל המטופל.