דף הבית המחסן מלא אז מה אני צריך תיק עזרה ראשונה בבית?

המחסן מלא אז מה אני צריך תיק עזרה ראשונה בבית?

בנוסף לכל התיקים שלי והציוד במחסן עכשיו אני גם אוסיף תיק עזרה ראשונה?שאלה בהחלט טובה. בתור בן אדם שיש לו מחסן מלא בבית אני משתדל שלא להכניס ציוד מיותר נוסף לביתי. אחרי שנולדו הילדים גם ככה הבית שלי התחיל להיראות כמו מחסן ואני בורר טוב מאוד מה שאני מכניס אלי הביתה.

בכל זאת עלה למוחי רעיון לפני כמה ימים והוא שכדאי להכניס עוד תיק אחד אלי הביתה והוא תיק עזרה ראשונה. אישתי כמובן התחילה עם הצעקות ואמרה לי שממש אין צורך וגם ככה המחסן שלנו נראה כמו ג'ונגל ואז הלכתי לחקור האם שווה לי להתעמת איתה בנושא ומה חשיבותו של תיק כזה בבית. הגעתי בסוף למסקנה שחובה עלי להחזיק תיק עזרה ראשונה בבית ושזה לא מסובך.

מהם הסיבות שתיק עזרה ראשונה כזה חשוב?

עכשיו אני אספר לכם מדוע הגעתי למסקנה הזאת. התקשרתי לחנות שמוכרת תיקים לעזרה ראשונה והם קודם כל הסבירו לי שיש הרבה סוגים של תיקים וכל אחד מהם מותאם לקונה שלו ולסיבה שעבורה הוא קונה אותו. למשל אם זה מישהו כמוני שרוכש תיק אישי אז דבר ראשון שואלים אותו אם זה לבית או לטיול. יש תיקים שיותר מתאימים לבית ויש כאלה שיותר מתאימים לטיולים, יש תיקים שיותר מתאימים לתחרויות ספורט כלשהן ויש כאלו שממש מתאימים למקלט בבית. יש תיקי עזרה ראשונה שמותאמים בול למשרד וכן הלאה. ככה הבנתי שאפשר להתאים אישית את התיק לצרכים האישיים שלך. אם למשל אתה מורה או מדריך טיולים אז יש בחנות תיקים שמותאמים בדיוק עבורך וכן הלאה. אחר כך ראיתי שהתיקים מגיעים בכמה גדלים ושאפילו יש ארון עזרה ראשונה שאותו אפשר להתקין. אחר כך כבר נכנסתי עם בעל החנות לשיחה עמוקה יותר שעסקה בחשיבותו של התיק. אני כמובן כישראלי מצוי כל הזמן חושב שהוא לא אובייקטיבי ומן הסתם שהוא ירצה למכור לי את התיק אז הלכתי אחר כך להתייעץ עם הרופא המשפחתי ועם חבר שעובד במגן דוד אדום ואלו הן הסיבות שבגינן החלטתי בסוף כן לרכוש תיק לעזרה ראשונה.

מה יש בתוך התיק עזרה ראשונה?

נדהמתי לגלות שמה שיש בתוך התיק באמת יכול לעזור ברגע האמת ומאוד הגיוני להחזיק כזה ציוד בבית. בתוך התיק יש תחבושות מכל הסוגים ולכל מקרה שלא יהיה. יש שם כלים שעוזרים לנו בקיבוע במקרה של שבר, יש שם חוסמי עורקים שלא נדע, אם מישהו בבית ייחתך חתך עמוק אני אדע ישר לרוץ לתיק, להוציא את חוסם העורקים לבצע את הקשירה ביתר קלות. יש שם סד לקיבוע ובמקרה הצורך אקבע מה שצריך. יש שם משחות נגד כוויות שיכולות לקרות ויש שם פלסטרים וגזות. יש שם חוברת עם הוראות לגבי מספר תרחישים, יש שם מספריים מקצועיים וכפפות סטריליות ועוד דברים שפשוט הייתי חייב שיהיו בבית ומרוכזים במקום אחד. היתרון בתיק שאפשר  לרוץ ולהביא אותו ישר למוקד הבעיה, לטפל במהירות ולהזעיק עזרה או ליסוע לבית החולים. לסיכומו של עניין אני ממליץ לכל בית אב להיות מוכן לכל דבר שלא יהיה. התיק שווה כל אגורה ולא תופס הרבה מקום, אפילו אישתי מרוצה 🙂 הכותב הוא מישהו שרכש תיק עזרה ראשונה ומרוצה ממנו מאוד.