דף הבית הסיבה שיש לדפיברילטור מחיר שונה בין דגמים

הסיבה שיש לדפיברילטור מחיר שונה בין דגמים

המודעות לצורך בדפיברילטור גברה בשנים האחרונות, נכון שהחוק קובע כי יש להציב מכשיר דפיברילטור במקומות ציבוריים או שיש בהם אכלוס של 500 איש ומעלה אולם כמו בכול מוצר אחר גם לדגמי דפיברילטור מחיר שונה מאחרים שנובע מהמותג, הטכנולוגיה והיכולות.

יהיו שיאמרו כי הבדלים כמו סוג יצרן, שנות אחריות לדפיברילטור בעלי משמעות גבוהה יותר מאשר המחיר הסופי, הרי כאן אף אחד לא ישחק משחקים. יחד עם זאת אם לדגמי דפיברילטור מחיר שונה צריך להבין ממה הוא באמת נובע ומה הוא כולל, הרי שאם היה  לדגמי דפיברילטור מחיר אחיד לא הייתה תחרות בין היצרנים.

הסיבה שיש לסוגי דפיברילטור מחיר שונה

כאמור בסופו של יום המטרה היא שהמכשיר יהיה בשיא כושרו בזמן אמת, ללא תלות בסוללה, אחריות או יצרן. הצלת חיים היא דבר שאין להקל בו ראש ובטח שלא נעשה חשבון על דפיברילטור, מחיר חיי אדם חשובים הרבה יותר. אז בפועל בהחלט יש ליצרן משקל כבד מכיוון שיצרנים מוכרים משקיעים יותר בייצור המוצר שלהם, בפיתוח, בתכנון וכמובן באיכות. לדגמי דפיברילטור מחיר שונה שלרוב מייצג את ההשקעה שנעשתה במוצר, המשאבים לפיתוחו וכדומה. יש דברים נוספים שיש לתת עליהם את הדעת והראשון הוא העובדה שהפעלת המכשיר מחייבת ידע, אמנם הלימוד וההכשרה אורכת שעתיים אך יש מכשירים שמלווים בהוראות קוליות, חלקם באנגלית וחלקם בעברית ( דבר שמקל מאוד על הפעלת הדפיברילטור בזמן חירום כאשר יש לחץ). למכשירים אלו יש אלמנטים קבועים שמשפיעים על העלויות, מבין אלמנטים אלו נוכל למצוא את המשקל, קיבול סוללה, אורך חיים, תקופת אחריות וציוד מתכלה כגון המדבקות. ככל שאלמנטים אלו בעלי טווח ואורך חיים ארוך יותר כך גם לדגמי דפיברילטור מחיר מחיר שונה שנובע מהם.

חשיבות התקנים למכשירי דפיברילטור

כפי שציינו לדגמים שונים של דפיברילטור מחיר שונה שנובע מגורמים שונים, ביניהם אחד המרכיבים שהוא שפת התפעול, מכיוון שאנו מדברים עברית הגיוני יותר שהמכשיר שיש ביכולתו לתת הוראות ביצוע קוליות הן יהיו בעברית, ההבנה של ההוראות תהיה נכונה וטובה יותר. מרכיב נוסף בעל משמעות הוא הסוללה, ככול שהסוללה חזקה יותר יבוא הדבר לידי משמעות במספק השוקים שניתן לעשות איתה, הממוצע עומד על 250 – 300 שוקים חשמליים אורך חיי סוללה ממוצעת עומד על 5 – 7 שנים. מרכיב נוסף בעל משמעות לדגמי דפיברילטור הוא האחריות ואורכה שניתנת על המוצר, מן הסתם ככל שהאחריות בעלת תוקף ארוך יותר המחיר יהיה גבוה יותר אך זה יצביע על מוצר טוב יותר. התקנים המחמירים קובעים סטנדרטים שהמכשירים חייבים לעמוד בהם, חלק מהתקנים נוגעים למבוגרים וחלקם לילדים, המכשיר חייב לעמוד בתקנים אלו ולהיות בעל יכולת עדכון ושדרוג על מנת להתאים לתקנים אלו.

המאמר נכתב על ידי שוורץ שלומי

כותב מאמר אינו רופא והמידע המובא כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לטיפול רפואי