דף הבית לכל חיים מחיר משלהם, לכל דפיברילטור מחיר משלו, מי דואג לנו?

לכל חיים מחיר משלהם, לכל דפיברילטור מחיר משלו, מי דואג לנו?

דפיברילטור מחיר אלו שתי מילים שלצערנו הולכות טוב ביחד. שלא נדע לעולם אבל יש בישראל לא מעט חולי לב. בכל שנה לוקים 25000 איש בהתקף לב ולמעלה מ 7000 איש ימותו ממחלות לב שונות. הדברים שהכי מסכנים וגורמים לכך הם עישון, מחסור בפעילות גופנית, לחץ, השמנת יתר, דיכאון, גנטיקה, לחץ דם, סוכרת, רמת כולסטרול גבוהה ועוד.

אוטם שריר הלב הלא הוא התקף לב קורה כאשר עורק מסויים נחסם, חמצן לא מגיע אל הלב והוא לא מצליח יותר לתפקד, ככל שהעורק מרכזי יותר כך הפגיעה קשה יותר. דום הלב הוא הפרעה בתפקוד של הלב שגורמת להפסקת פעילותו של השריר והוא יכול להתרחש בעקבות התקף לב או בגלל סיבות נוספות. במקרים האלו הטיפול המיידי כדי להשיב את הלבב לתפקודו הוא באמצעות מכשיר דפיברילטור. המכשיר עושה זאת באמצעות שוק חשמלי. יש היום מכשירים כאלו ניידים שאפילו החולה עצמו יוכל להפעילו ללא סיוע של צוות רפואי ולאחר הכשרה קצרה. לפני כמה שנים יצא חוק שמחייב הצבתו של מכשיר כזה בכל מקום ציבורי בהגדרתו אבל לפי הנתונים שרוב האנשים שלוקים בדום לב עוברים את האירוע בבית לא בטוח שזה ישפיע המון על היקפי שיעור התמותה. לכל דפיברילטור מחיר משלו והממשלה היא שתקבע כמה שווים החיים שלנו כאשר יש קריטריונים בסל הבריאות שיקבעו האם מגיע לנו את אחד מסוגי המכשירים האלו ויש לא מעט מקרים שאנשים שעברו אירועי לב לא עמדו בקריטריונים לקבל השתלה או מכשיר מולבש חיצוני ואין ספק שכמו בכל דבר שעולה הרבה כסף, המדינה לא עושה הקלות מיוחדות ולפעמים מהלחץ של לקבל את ההטבות, עוד עלולים לחטוף עוד התקפת לב לכאורה.

איך מזהים מישהו שעובר אירוע לב?

זיהוי מוקדם של אדם במצב סיכון והבאתו כמה שיותר מהר לידי צוות רפואי מקצועי או הבאת צוות רפואי כזה כמה שיותר מהר אליו יעלו בהרבה את הסיכוי להצלת חייו. כמו כן שימוש במכשיר הדפיברילטור או נוכחתו באזור גם יעלו את סיכוייו לחיות או להינצל בהרבה. אבל איך נזהה מצבים כאלו? ברוב רובם של המקרים התקף הלב מתבטא בכאבים חזקים בחזה, קצת יותר בחלקו השמאלי, זהו כאב שבדרך כלל מרגיש לוחץ ועלול להקרין לאזור הכתף, לידיים או אפילו לפנים ובעיקר ללסת. אנחנו נוכל אולי להבחין בזיעה קרה, חנק, בחילוץ וחולשה גדולה. לא תמיד נשמע את אותן התלונות מכל אחד שעובר אירוע לב ומה שברך כלל משותף לכולם הוא שזו הרגשה מאוד לא נעימה וקשה מאוד להתעלם ממנה. קורה גם שלפני התקף הלב יש אורות אדומים שאסור להתעלם מהם, אורות כמו כאבים בחזה שבאים והולכים וכואבים יותר בפעילות פיזית וצריך לפעמים להיות עירניים וחשדניים.

איך משיגים דפיברילטור?

יש הרבה סוגים של מכשירים כאלו ולכל דפיברילטור מחיר משלו. יש את המכשירים הביתיים שעליהם צריך להתמקד אם יש צורך. הקריטריונים ברורים ורופא אשר משגיח על אדם שעבר אירוע אחד או ברמת סיכון גבוהה ומזהה אותם ימליץ כמובן על דפיברילטור מולבש חיצוני שאיתו הולך החולה 24 שעות ביממה ויש את השתל שאותו מחדירים בניתוח מורכב ושאינו זול בכלל. צריך לבחון מה נמצא בסל הבריאות והאם אתם זכאים לכך. מלבד זאת ישנם מכשירים שאפר לרכוש אם יש לכם קליניקה או לצורך פרטי בבית והם הדפיברילטורים החיצוניים האוטומטיים או החצי אוטומטיים. מכשירים שניתן היום לרכוש מכמה בתי עסק ונעים בין 1000 דולר ל 5000 דולר. למי שנמצא ברמת סיכון המחיר כמובן שווה את הביטחון והשקט שהוא מעניק. בכל אופן תרגישו טוב!