דף הבית נכון שלכל דפיברילטור מחיר משלו ונכון שזה מכשיר מציל חיים

נכון שלכל דפיברילטור מחיר משלו ונכון שזה מכשיר מציל חיים

כל התשובות נכונות, לכל דפיבירילטור מחיר משלו ובצדק! יש כמה סוגי דפיברילטורים שיכולים להציל לנו את החיים וזה מכשיר שיש לכבד ולהכיר. קודם כל, מהו דפיברילטור? דפיברילטור הוא מכשיר שבאמצעותו אנו עוברים תהליך של דפיברילזציה, זאת אומרת הפעמה של הלב, זאת אומרת שזה הטיפול היחידי שקיים היום (לפחות היחידי שבאמת מציל חיים) בהפרעות קצב לב שמסכנות את החיים ואת כל התהליך אנו מניעים באמצעות הענקת אנרגיה חשמלית חיצונית אל עבר הלב.

כבר בתחילת המאה ה20 גילו צמד מדענים משוויץ שבאמצעות אנרגיה חשמלית הם מסוגלים לגרום לפרפור חדרים בלב של כלבים ובאמצעות אנרגיה חזקה יותר להחזיר את קצב הלב לסדיר. רק באמצע המאה החלו להשתמש בשיטה זו על בני אדם, והבתחלה היה ניתן להשתמש בשיטה הזו רק בחדרי הניתוחים בזמן ניתוח לב פתוח. רק לאחר מספר שנים החלו להשתמש בשיטה חיצונית באחזה סגור באמצעות חיבור 2 אלקטרודות שמוצמדות לחזה וב 1980 כבר היו קיימים דפיברילטורים להשתלה.

אם לכל דפיברילטור מחיר משלו, מה מחירם של חיי אדם?

כולנו שמענו לא אחת את הביטוי שאין מחיר לחייו של אדם אז מדוע אם כך לכל דפיברילטור מחיר משלו? ובכן אתם צודקים, היום דפיברילטורים מסויימים נמצאים אצלנו בסל הבריאות בדיוק מסיבה זאת. יש המון קריטריונים אומנם אבל ברגע שבן אדם עומד בהם הוא יכול לקבל מכשיר מסובסד ולהיות רגוע. כמו כן יש קריטריונים להשתלות של דפיברילטורים ובנוסף הוציאו חוק שמחייב הצבת דפיברילטור במקומות ציבוריים כגון: טיסות, קניונים, מוסדות ציבוריים ועוד ועוד.
ישנו תקן מאוד מסויים שכדי לקבל אותו מקומות ציבוריים חייבים להציב מכשיר דפיברילטור, אבל איזה מכשיר? ובכן, זה נקרא דפיברילטור חיצוני אוטומטי והוא הדפיברילטור המתקדם ביותר שכן הוא יכול באופן עצמאי, לאבחן את כל נתוני המטופל שאליו הוצמדו האלקטרודות וגם להחליט באופן עצמאי כמה אנרגיה להעביר אל הלב שלו, כמו כן הוא עושה זאת באופן אוטומטי. כדי להפעיל מכשיר כזה לא צריך להיות גאון רפואי וכל אדם ממוצע יכול ואף רשאי לבצע את הפעולה ואכן מכשירים כאלו מגיעים בדרך כלל עם הוראות ברורות שכל אחד יכול לקרוא ולראות ואף עם מערכת קולית שמסבירה בדיוק מה לעשות.

איזה עוד סוג של דפיברילטורים קיימים?

לכל דפיברילטור מחיר שונה כי הם בנויים בצורות שונות, כי הם מגיעים עם יותר ופחות אופציות וכי כמו בכל תחום אחר כמעט, יש מותגים, יש מוזלים, והכל כמובן בא לידי ביטוי במחיר. למשל הדפיברילטור שנמצא בניידת של מגן דוד אדום הוא חצי אוטומטי חיצוני והא מגיע בכמה רמות מחיר. יש כאלו שיהיו יקרים יותר אבל יהיו להם יותר אופציות כמו תפעול קולי ועוד.
איך שלא נסתכל על כך דפיברילטור מחיר הוא ביטוי שמעורר אצלנו קונטציה מעת מפחידה שכן, אם לא נשתמש בדפיברילטור בזמן אמת אנו עלולים לשלם מחיר גבוה באמת.